SRB

ENG

 

Мастер академске студије

Студијски програм: Примењена уметност
Предмет: Илустрација 2
Шифра:



Наставник: Ћирић М. Растко
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 6
Услов: Нема
Циљ предмета
Финално формирање стручног профила. Осмишљавањем и реализацијом сложеног завршног рада (сликовница са више од 12 страна, илустрована књига са више од 10 илустрација, наративни стрип до 24 стране или примена илустрације у другим дисциплинама или медијима у договореном обиму) студент креира репрезентативно дело из ове области, референтно за почетак професионалне каријере.
Исход предмета
Студент се оспособљава да буде илустратор професионалац који је способан да самостално настави каријеру, односно да води тим у циљу реализације сложеног задатка из области илустрације.

Садржај предмета
Недеље 1–3 – Идеја и разрада идеје сложеног пројекта
Недеље 4–6 – Дизајн карактера и позадине
Недеље 7–12 – Реализација сложеног пројекта: израда илустрација
Недеље 13–15 – Припрема и реализација у штампи

Теоријска настава
Прати и допуњује наведене практичне задатке

Практична настава
Задатак на договорену тему.
Медијски гледано, то може бити: илустрована књига, мапа или сликовница, илустрована друштвена игра, серија илустрованих плаката или огласа, наративни стрип, сложенија илустрована мултимедија, сложенија експериментална илустрована књига, или употреба илустрације у другим медијима као што су филм, позориште, спектакли, интернет, нови медији итд.
Реализација задатка већег обима (сликовница од најмање 16 страна, стрип од најмање 16 табли, серија од 8 илустрованих плаката или огласа, итд)

Литература:
  • Ранко Мунитић: ДЕВЕТА УМЕТНОСТ, СТРИП, ФПУ и TK Mont Image, Београд, 2006
  • Часопис СИГНУМ број 1–7, ФПУ, Београд, 2006–2013
  • Растко Ћирић: СВАШТАРА, TK Mont Image, Београд, 2005.
  • ДУШАН ПЕТРИЧИЋ – АУТОБИОГРАФИКА, (каталог изложбе) текстови С. Јовановића, Б. Кршића, Р. Ћирића, МПУ, 2008.
  • Бобан Савић: О ИЛУСТРАЦИЈИ, магистарски рад, ФПУ, 2003.
  • Terence Dalley: The Complete Guide to ILLUSTRATION AND DESIGN, Techniques and Materials, Phaidon, 1980
  • Lawrence Zeegen: DIGITAL ILLUSTRATION, Rotovision, 2005
  • Вид Печјак: ПУТЕВИ ДО НОВИХ ИДЕЈА, New Moment, 1993.
  • Robin Landa: THINKING CREATIVELY, How Design Books, 1998
Број часова активне наставе Остали часови
Предавања: 1 Вежбе: 3 Студијски истраживачки рад: 5 0
Методе извођења наставе:
  • предавањa са илустрацијама/узорцима, практична демонстрација техника, метода и поступака рада;
  • практичан рад студената на решавању, изради или презентацији задатака ( у специјализованим, наменским  просторијама као што су: атељеи, моделарске, рачунарске, лабораторије и и сл. радионице )
  • менторски рад/индивидуалне коректуре и консултације;
  • учење из неакадемских извора ( интернет, изложбе, конкурси, контакти са профес. праксом/окружењем и сл.).
Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

70 Завршни испит 30
Предавања и вежбе – похађање и активност 10 Испит – уметнички задаци 30
Колоквијум – уметнички задатак                                   60