SRB

ENG

Издања Универзитета уметности
Детаљније о новијим издањима

 


 

 

 

 
Милош Ћирић
Летопис симбола 1–5
Свет и српске земље

Пет томова, укупно 2500 страна формата 20x24, са преко 10.000 илустрација

Значајне књиге о универзалним визуелним симболима
Капитални пројекат београдског професора Милоша Ћирића (1931–1999)

Цена: 10.000 динара за пет томова

...................................................................

ЛЕТОПИС СИМБОЛА има пет томова формата 20x 24 цм, сваки око 500 страна, што укупно чини 2.500 страна. Књига има преко 10.000 илустрованих појмова у виду црно-белих цртежа, слика, мапа и шема, пропраћених објашњењима, и кратке описе најважнијих историјских догађаја свога времена. Све ове при­мере аутор је прикупљао више од 20 година.

ЛЕТОПИС СИМБОЛА обрађује време од космогоније до 2000. године, у почетку по вековима, а касније такорећи из године у годину. ЛЕТОПИС СИМБОЛА представља историју света, од његовог настанка до данас – приказану преко симбола. Приказан је развој свих врста визуелних симбола, на свим континентима и код скоро свих народа и држава. Од појаве Словена, касније и Срба, српске земље и њихови симболи постају централна преокупација овог издања – али стално паралелно са развитком симбола свих других народа и најважнијим историјским догађаји­ма у свету.

ЛЕТОПИС СИМБОЛА обрађује симболе свих српских владара пре Стефана Немање, затим династије Немањића, деспотовина, периода под Турцима и најновије српске историје до наших дана. Овде су при­куп­љени и приказани на једном месту скоро сви постојећи примери српских симбола, разврстани по ужим областима.
Термин »српске земље« обухвата поред Србије (Рашка) и Црне Горе (Дукља, Зета) и све оне просторе где су Срби оставили траг о себи у форми симбола (Македонија, Босна, Угарска, Русија, Војна крајина, Турска и др.)

ЛЕТОПИС СИМБОЛА има сасвим друкчији концепт у односу на бројне друге књиге у свету о сим­болима, а које углавном обрађују одређене историјске периоде или врсте симбола, а не овакву временску целину која покрива цео свет и све врсте симбола, а са акцентом на један народ. Сви народи са традицијом имају већ књи­ге на ову тему, као кључне за објашњење човека и њего­вог развитка, као стандарде комуни­кације у од­ре­ђеној култури. Када такве књиге говоре и о другим народима, као по правилу Срби се ретко помињу, а ка­да се понекад и прикажу неки српски симболи, то су само они који су доступни тим издава­чи­­ма. Пошто Срби немају књиге о својим симболима, ни друге земље не могу их приказати.

ЛЕТОПИС СИМБОЛА паралелно прати развој хералдике од почетка крсташких ратова (1096) до данас. Хералдика је у људској историји најбогатији и најјасније организован симболички систем, који у континуитету траје 900 година. Од бројних хералдичких фигура, наш народ је нарочито везан за фигуре орлова, једноглавих и двогла­вих, па су зато приказане посебне таблице развоја фигура орлова у свету, на крају сваког века у последњих 2000 година, а српски орлови су приказани од 11. века.


Рецензент, проф. Богдан Кршић:

»Ово обимно дело својим садржајем досегло је прави енциклопедијски подухват. Преко 10.000 илустрованих и текстом документованих одредница хронолошки сређених од праисторије до данас, посао је који би се могао очекивати од више сарадника неког (код нас, нажалост, непостојећег) института. Двадесет година савесног, стрпљивог и надасве стручног бављења развојем, формом и значењем симбола кроз векове, Милош Ћирић је посветио овом мо­нументалном делу. Оно по обиму и значају превазилази оквире простора наше културе.

У петом тому, када је реч о актуелностима 20. века, Ћирић је саучесник и често улази у материју као хералдичар–практичар износећи личне ставове и закључке. Тај том илустрован је и властитим радовима. Као осведочени познавалац и пројектант он то чини са пуним правом јер међу савременицима тешко је пронаћи зналца који тако суверено влада тематиком коју износи.«


Рецензент, проф. др Смиљан Лазин:

»Летопис симбола представља, у својој области, капитално остварење и дело од општијег значаја. Оно је, штави­ше, својом ширином и организацијом приказа и интерпретација у националном/­интернационалном кљу­чу, без сродника у литературама народа са развијенијом симболиком и дужом културном традицијом.«

 

Стјепан Филеки
26+30 ПИСМО
Историја писма и типографије
са поукама за уметничку и педагошку праксу

Историја писма од преисторије до данашњег доба. Настанак и развој латинице и ћирилице.

Један број илустрација је одабран међу историјским оригиналима, а већи број је наменски урађен за ову књигу.

Изабрани радови наших еминентних аутора из области калиграфије и типографије.

Књига је намењена уметницима и студентима уметничких факултета, којима пружа неопходна знања из струке, али и широј публици.

Тврди повез, 316 страна, 2010.
Књига се може набавити
у Ректорату Универзитета уметности, Косанчићев венац 29.
Цена 2000,00 динара.

 

Др Сања Филиповић
МЕТОДИКА ЛИКОВНОГ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА

Методички приручник и уџбеник за студенте уметничких факултета, учитељских факултета, уметничких високих струковних школа и високих струковних школа за образовање васпитача

Универзитет уметности у Београду и издавачка кућа Klett, 2011.

Обим књиге 392 стр. формата 17×26 цм, кунсдрук, пун колор

.....................................................................

Значај феномена људског стваралаштва и проблематике деловања на његов развој вечите су теме којима се, поред педагогије и психологије, баве све друштвене науке богатећи стално фонд сазнања о њима. У књизи Методика ликовног васпитања и образовања је поклоњена посебна пажња теоријама и пракси ликовног васпитања и образовања, ликовном стваралаштву деце и младих и различитим приступима и утицајима на њега, као и методичким поступцима којима се подржава и развија дечје ликовно стваралаштво. Ова књига је заснована на најновијим истраживањима у домену ликовне педагогије и методике ликовног васпитања и образовања. Ово је значајно за педагошку науку, с обзиром да би требало да баци више светла на врло значајну проблематику стратегије васпитно-образовног рада којом се, са једне стране у највећој мери поштује личност детета, његове иницијативе, интересовања и одлуке, али се оно не препушта себи, него се проналазе путеви за успостављање партнерског односа, у коме свако од партнера има ингеренције сразмерно својој зрелости и искуству. Ова проблематика чак превазилази педагошке оквире улазећи у сфере филозофских система и постулата о слободи људске воље, смисла постојања, интергенерацијских односа, циља васпитања и поступака којима се он остварује и др. Књига Методика ликовног васпитања и образовања треба да допринесе расветљавању низа питања који су у домену методике у којој има много лутања с обзиром да нису разрешена нека фундаментална и стратегијска питања, почев од циља ликовног васпитања и образовања и улоге ликовног педагога у њему, научне заснованости ликовне педагогије и методике ликовног васпитања и образовања и дефинисања њихових основних појмовних и теоретских поставки.

Аутор


Универзитет уметности, Београд
Косанчићев венац 29
+381 11 2625 756
dizajn@arts.bg.ac.rs

Издавачка кућа »Klett«, d.o.o.
Светозара Ћоровића 15/4, 11000 Београд
011 3348 384

Продајно место:
Књижара ДРАГОН, Бранкова 23, 11000 Београд 
011 3285 335
021 401 610

Др Владислав Шћепановић:
Медијски спектакл и деструкција
издавач: Службени гласник,
суиздавач: Универзитет уметности, 2010.

Естетика деструкције и спектакуларизација стварности: 11. септембар као медијски феномен

прво издање, 2010, 16 х 24 цм, 204 стр., броширан повез, латиница
ISBN 978-86-519-0621-6

495,00 динара

..................................................................

Да ли светом владају они који поседују највећу економску, из које произилази и највећа војна моћ, или они који проповедају надмоћан идеолошки концепт, старо је питање на које је одговор тешко дати.

Досадашња историја показује да иза концепта за који већина верује да је надмоћан, пре или касније, и уз веће или мање жртве, стаје и оружана сила, а поседници оружане силе брзо и ефикасно преузимају власт над економским ресурсима. И то је неспорно. Спорно је, међутим, до које мере пракса декларативног владања одређеног концепта има везе са његовим изворним начелима: да ли је пракса хришћанства, на пример, након његовог званичног признања у оквирима Римског царства, ближа римској традицији него изворним хришћанским постулатима…

У времену у ком живимо – и које, ако изузмемо експанзију радикалног, политичког ислама, карактерише планетарни идеолошки дефицит – стару дилему потискује нова: до које су мере некадашње идеолошке господаре сменили господари медијске манипулације и да ли стварност коју нам се чини да живимо постаје пуки платоновски привид, одраз виртуелне стварности коју производе креатори медијског спектакла: они исти који су – успевши да хипи покрет шездесетих, наоко фаталну опасност за опстанак капитализма на Западу, претворе у комерцијални продукт – са невероватном лакоћом, захваљујући рекламама за кока-колу и „маркетингу“ непостојећег „рата звезда“, успели да сруше моћну совјетску империју и комунистички блок, и који већ две деценије суверено владају светом?

Ово питање свих питања данашњег времена и данашњег света, у контексту разматрање трагедије од 11. септембра 2001. као прворазредног медијског феномена, на инспиративан начин разматра Владислав Шћепановић у књизи Медијски спектакл и деструкција, коју је Службени гласник објавио ове године.

 

 

 

Др Ирена Живковић, др Радослав Алексић
ОСНОВЕ ПОЗНАВАЊА МАТЕРИЈАЛА

за студенте примењених уметности

Уџбeник за студенте уметничких факултета, уметничких високих струкових школа и за све који желе да на што једноставнији начин продубе своја знања из области науке и инжењерства материјала

Универзитет уметности у Београду, 2012.
ISBN 978-86-7167-045-6
Обим књиге 306 стр. формата 17×26 cm,

..................................................................

Први у низу од три уџбеника који су настали као резултат вишегодишњег размишљања и рада на побољшању приступа предметима Познавање материјала 1 и 2 на студијским програмима Примењена уметност и Дизајн основних академских студија на Факултету примењених уметности у Београду. Сасвим сигурно, није било једноставно пронаћи праву равнотежу између научне озбиљности, неопходне за један универзитетски предмет из области Науке и инжењерства материјала и потребе за једноставношћу и разумљивошћу, повезаном са чињеницом да се обраћа на првом месту студентима који нису прошли традиционални образовни програм за формирање инжењерског кадра.

Управо због тога, овај уџбеник се умеће у једну серију књига о материјалима и технологијама израде и у њој је, на првом месту, показано како постоји врло уска веза између структуре материјала на атомском и молекулском нивоу и њихових основних механичких, физичких и хемијских својстава.

Књиге нису настале као уџбеници који ће се користити само за спремање испита, већ са жељом да остану на полицама студената и свих других који су већ ушли у свет пројектовања и дизајна, а желе да увећају своје знање о материјалима, односно да материјал посматрају са разумевањем које досеже софистицираније нивое од нивоа артикла.

 

 

Др Ирена Живковић, др Радослав Алексић
ПОЗНАВАЊЕ И ИЗБОР МАТЕРИЈАЛА

за студенте примењених уметности

Уџбeник за студенте уметничких факултета, уметничких високих струкових школа и за све који желе да на што једноставнији начин продубе своја знања из области науке и инжењерства материјала

Универзитет уметности у Београду, 2013.
ISBN 978-86-7167-050-0
Обим књиге 440 стр. формата 17×26 cm

..................................................................

Књига Познавање и избор материјала заједно са књигом Основе познавања материјала, од истих аутора, представља основну литературу за предмете Познавање материјала 1 и Познавање материјала 2 на Основним академским студијама за студијске програме Примењене уметности и Дизајн на Факултету примењених уметности. Презентовани избор материјала у овим уџбеницима је резултат вишегодишњих предавања аутора из области Науке о материјалима и инжењерства материјала на Технолошко-металуршком факултету у Београду, Познавање материјала и технологије материјала на Факултету примењених уметности и Материјали на Високој школи струковних студија Београдска политехника у Београду.

С обзиром на захтевана комбинована знања студената примењених уметности из области материјала и технологија, обе књиге нужно носе такав комбиновани приступ приближивши се по карактеру сличним савременим светским уџбеницима. Отуда су у домаћој стручној литератури јединствене у својој мисији приближавања области материјала и технологија као неизбежних алатки у примењеним уметностима и дизајну.

Метали, керамика, полимери и композити, као основне класе материјала и у овој књизи представљају главно стабло са ког се могу досећи све друге гране од интереса једног будућег примењеног уметника и дизајнера. Примера ради, дрво као један од веома коришћених материјала у дизајну ентеријера, представља најстарији композитни материјал, те се стога у том поглављу и описује. Следећи исту идеју у поглављу Керамички материјали могу се пронаћи излагања о стенама и драгом камењу, глазурама и неорганским пигментима итд. Стога свако од поменутих основних поглавља има прилично разгранату структуру, која би се могла још продубљивати, али је време предвиђено за предмете Познавање материјала на студијским програмима на којима се одржава, захтевало управо изложени обим градива.

Услед опсежности области и жеље да се иста усваја са разумевањем, посебна пажња је посвећена техничкој припреми илустрација и начину увођења у основне класе материјала са аспекта њихове примене и критеријума оптималног избора за потребе примењене уметности и дизајна.

 

 

 

Др Ирена Живковић, др Радослав Алексић
ПОЗНАВАЊЕ МАТЕРИЈАЛА

за студенте примењених уметности

Уџбeник за студенте уметничких факултета, уметничких високих струкових школа и за све који желе да на што једноставнији начин продубе своја знања из области науке и инжењерства материјала

Универзитет уметности у Београду, 2014.
ISBN 978-86-7167-052-41
Обим књиге 344 стр. формата 17×26 cm

..................................................................

Аутори књиге Познавање материјала су, такође и аутори уџбеника Основе познавања материјала и Познавање и избор материјала, који су основна литература на предметима Познавање материјала 1 и Познавање материјала 2 на Основним академским студијама за студијске програме Примењене уметности и Дизајн на Факултету примењених уметности. Како сви студијски програми не подразумевају обавезно похађање оба предмета, проистекла је потреба за једним сажетим, концептуално различитм уџбеником, који ће обухватити градиво слично по садржају, али истовремено значајно различито по обиму и приступу.

Кроз избор градива изложеног у књизи Познавање материјала учињен је покушај да се на што сажетији начин изложе сви основни елементи потребни за базично разумевање примене материјала у дизајну. С обзиром да област материјала и технологија захтева егзактна знања, а сва три поменута уџбеника су намењена уметничким образовним профилима, у њима је доминантан комбиновани приступ којим се олакшава разумевање и прихватање знања из области материјала и технологија као неизбежног саставног дела стваралаштва у примењеним уметностима и дизајну.

Поред увода, у књизи су описане све четири основне класе материјала: метали, керамика, полимери и композити и то кроз сва четири неизбежна нивоа њиховог познавања: структуре, својстава, прераде и примене. Први ниво познавања једног материјала, односно познавање његове структуре, је полазна основа за разумевање наредних нивоа: својстава, прераде и примене и неопходан је за спречавање лутања у меандрима затрпаним неразумљивим информацијама, које намеће савремено доба. С обзиром на опсежност области, сваки од поменутих сегмената изучавања би се могао много више продубљивати и ширити, али време које студијски програм предвиђа поставља границе које овај уџбеник уважава.