Наставник: Драговић С. Јасна |
Статус предмета: Изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Развијање личног уметничког приступа и ликовног израза. Достизање потпуне уметничке зрелости у области пројектовања и реализовања филмске сценографије. Развијање способности успешне комуникације и деловања у уметничком и културном животу. |
Исход предмета
Достизање високог степена професионалне праксе са нагласком на формирање личног и препознатљивог уметничког рукописа. |
Садржај предмета
Савремени трендови филмске сценографије као уметноцке области. Сценографска разрада књиге снимања. Важност истраживања за потребе филма. Трагање за адекватном атмосфером филма. Боја, линија, текстура и светло. Процес сагледавања основне идеје сценарија и креирање сопственог става према њему. Важност сценографске презентације на филму. Однос сценографије и режије.
Сарадња сценографа и директора фотографије. Утицај дигиталне технологије на сценографију. Комбинација реалне и виртуелне сценографије. Позиција сценографа у новим условима.
СИР: Програмска материја прилагођена је темама докторских радова допуњених пратећим садржајима неопходним за савладавање постављених проблема везаних за филмску и тв сценографију. Истраживачки и практични рад на одабраној теми одвија се у смислу изналажења и примене иновативних елемената у техничком и технолошком раду на филмску и ТВ сценографију. |
Препоручена литература
Designing Dreams. Donald Albrecht (New York: Harper & Row, 1986).
Production Design and Art Direction (Screencraft Series) Peter Ettedgui, Focal Press 1998. Filmcraft: Production Design, Fionnuala Halligan, Ilex What an Art Director Does, Ward Preston, Silman James Press 1994.
Designed for Film, The Hollywood Art Director. Cathy Whitlock, It book Drawing Dreams: Dante Ferretti, Production Designer by Dante, Bizio, Ken Adam: The Art of Production Design by Christopher Frayling (Author) Faber and Faber Ltd 2007 Digital Compositing for Film and Video, Steve Wright, Focal Press; |
Број часова активне наставе 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
Предавања, аналитичке студије, семинари и пројекти |
Оцена знања (максимални број поена 100)
Примена стечених знања на пројекту 60
Редовно похађање наставе 5
Активност на часовима 5
Завршни испит – презентација завршених фаза пројекта 30 |
Начин провере знања: презентација пројекта |