Назив предмета: Графика-колографија |
Наставник: Петровић В. Гордана, редовни професор |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: нема |
Циљ предмета:
Врхунско обликовање стеченог знања у свим родовима ручне штампе (високе, дубоке, равне) у креирању оригиналних графичких листова кроз комбиновање најразличитијих материјала које кандидат сам осмисли, са сврхом да задовољи своје естетске и ликовне потребе. |
Исход предмета:
Кандидат је оспособљен да у врхунском стваралачком извођењу најсложенијих колографских техника и поступака покаже највиши уметнички, технички и технолошки ниво и оригиналност у реализацији и презентацији сопственог уметничког стваралаштва; стећи ће и показати изузетно високе компетенције за самосталан уметнички рад и представљање себе као уметничке личности. |
Садржај предмета:
Употреба неграфичких и мање графичких материјала у извођењу графичких листова
I-II наставна недеља: Анализа и употреба до сада постојећих материјала (картони, папири).
III- VIII: Осмишљавање, експериментисање и реализација нових комбинација и материјала са циљем да се постигне максимални ликовни и естетски ниво у извођењу црно-беле графике.
IX-XV: Осмишљавање, експериментисање и реализација нових комбинација и материјала са циљем да се постигне максимални ликовни и естетски ниво у извођењу графике у боји.
Студенти су слободни у избору тема и личне естетике у извођењу својих графичких листова. |
Препоручена литература:
- Romano, Clare, Ross, John (1980), The Complete Collograph: The Art and Technique of Printmaking from Collage Plates, Los Angeles, Free Press, University of California;
- Аyres, Julia(1993), Printmaking Techniques, New York, Watson-Guptill Publications;
- Hozo, Dževad (1988), Umjetnost multioriginala, Ljubljana, Prva književna komuna.
- Stubbe, W. (1963), History of Modern Graphic Art, London, Thames and Hudson;
- Gascoigne, Bamber (1988), How to Identify Prints, London, Thames and Hudson.
Уз бројне монографије о стваралаштву уметника-графичара кроз историју, препоручују се књиге које поткрепљују овладавање техничким и технолошких знањима и вештинама. |
Број часова активне наставе: 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе:
Настава је индивидуална и флексибилна, и обухвата предавања, менторски рад са консултацијама и коректурама. |
Оцена знања (максимални број поена 100) |
Континуирана провера стечених знања / Примена стечених знања на пројекту |
60 |
Редовно и активно уметничко-радно ангажовање / Редовно похађање наставе |
5 |
Испуњавање планираних и договорених задатака у року / Активност на часовима |
5 |
Целовитост и укупни квалитет радова / Завршни испит |
30 |