|
Докторске академске студије
Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Инклузивни дизајн и објекти посебне намене
Шифра: ПУ212
Наставник: Манојловић М. Тања |
Статус предмета: изборни у другом семестру |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: нема |
Циљ предмета
Успостављање и развој критичке анализе и вредновања примене инклузивног дизајна у објектима посебне намене, стицање знања о специфичностима проблематике обликовања и начина коришћења ових простора.
Оспособљавање студената за примену стеченог знања у стваралачком процесу. |
Исход предмета
Способност и компетенција за креативни истраживачки рад и самостално или групно деловање у пракси на проблематици примене инклузивног дизајна у објектима посебне намене. |
Садржај предмета
1.-3. недеље: инклузивни дизајн, принципи и примена, угрожене групе
4.-6. недеље: социјални микс и друштвена кохезија, доживљај архитектонског простора и форме, приватно и јавно-интеракција, валоризација
7.-15. недеље: примена на објектима специјалне намене (болнице, стационари, домови за старе, објекти за децу, јавне установе...) |
Препоручена литература
Роберт Вентури - Сложености и противуречности у архитектури (ГК, 1983)
Брент Ц. Бролин - Архитектура у контексту (ГК, 1985)
Владимир Мако - Естетика-архитектура (АФ-Орион, 2005)
Панеро, Зелник - Антрополошке мере и ентеријер
С. Гидион - Простор, време, архитектура
Лидија Ђокић - Осветљење у архитектури (АФ, 2007)
К.Н.Шулц - Егзистенција, простор, архитектура, ГК 2006
Л.Халприн - Градови, ГК 2001
Н.Л.Бајец, М.Маруна - Стратешки урбани дизајн и културна разноликост, АФ 2009
К.Богдановић - Увод у визуелну културу, ЗЗУНС 2000
Н.Фајф - Призори улице: Планирање, идентитет и контрола у јавном простору, Клио 2002
Alexander C - A Pattern Language , Oxford University Pres 1995
Eisner,Eisner,Galelion - The Urban Pattern, Willey 1993
Broadben, Bunt, Jenks - Signs, Symbols and Architecture, John Willey and Sons 19
Langdon, Clarkson, Robinson - Designing Inclusive Futures, Springer 2010
Clarkson, Coleman, Keates, Lebbon - INCLUSIVE DESIGN Design for the whole population, Springer- Verlag London, Limited 2003 |
Број часова активне наставе: 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
Предавања, консултације, семинарски рад |
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе, истраживање и израда семинарског рада 60 поена
Одбрана семинарског рада 40 поена |
|
|