Наставник: Бочина Н. Ранко |
Статус предмета: Изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: нема |
Циљ предмета
Аналитичко сагледавање свих параметара у креативном процесу, који контролисаном и адекватном применом стварају повољне предуслове за оригинално ауторско стваралаштво. |
Исход предмета
Способност и компетенција за креативни приступ пројектним задацима у области дизајна ентеријера и намештаја. |
Садржај предмета
Предмет истражује, аналитички констатује, сагледава и објашњава, релевантне факторе и чињенице које утичу на креативни процес. Обрађујући теме елемената теорије форме (од 1-5 недеље), бионичких и математичких законитости (од 6-9 недеље), конструкције (10-11 недеље) и функције (12 недеље), асоцијативног размишљања (од 13-15 недеље), мисију истинског стваралаштва просветљује и чини доступнијом и јаснијом. Оптерећеност искуством или потпуно незнање, анализа постојећег, аналогија и инспирација истражују се кроз овај предмет као мотивација, која дешифрује, усмерава и контролише стваралачки процес. |
Препоручена литература
- Kieran Long - The new architectural generation
- Phillis Richardson - XS: Big ideas/Small buildings
- Phaidon - 10.10 - 100 Architects - 10 Critics
- Gilbert Frey - The modern chair 1850 to today
- Konstantin Grčić - Myto
- Drew P. 1976 – Frey Otto – Form and structure - Crosby Lockwood Staples – London
- Torroja E. 1961 – Logik der form – Werlag Georg D.W. Callwey – Munchen
- Petrović Đ.1967 – Teoretičari proporcija, Vuk Karadžić, Beograd
- Bogdanović K. 1988 – Svest o obliku – Muzej savremene umetnosti – Beograd |
Број часова активне наставе 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
Предавања, аналитичке студије, семинари и пројекти |
Оцена знања (максимални број поена 100)
предиспитне обавезе 70
аналитичка истраживања 20
презентације и семинари 50
испит или пројекат 30 |