|
Докторске академске студије
Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Методe уметничко истраживачког рада 1
Шифра: ДР12
Наставници: СВЕТОЗАР РАПАЈИЋ, проф. emmeritus
Предавачи: Чедомир Васић, ред. проф.; Анђелка Бојовић, ред. проф.; Слободан Роксандић, ред. проф.; Душан Вуксан, ред.проф.; Миланка Берберовић, ред.проф.; Марина Накићеновић, ред. проф.;; др. Милена Драгићевић-Шешић, ред. проф.; Јанко Баљак, доцент; Слободан Шијан, ред. проф.; Ивана Вујућ, ред. проф.; Срђан Хофман, ред. проф.; Нинослав Живковић, ред. проф.; Бојан Суђић, ред. проф. |
Статус предмета: обавезни |
Број ЕСПБ: 5 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Циљ предмета је да полазницима разјасни појам уметничког истраживања кроз анализу употребљених истраживачких метода и постигнутих уметничких резултата, те да, у оквиру савремене уметности, укаже на различите видове испољавања истраживачке димензије у стваралаштву и извођачким дисциплинама. Интердисциплинарни прилаз − који се првенствено заснива на појавама у ликовној, драмској, филмској и примењеној уметности, дизајну и музичкој уметности − има за циљ шире образовање студената и допринос њиховом бољем разумевању откривачког аспекта уметности. |
Исход предмета
Познавање методологије уметничко истраживачког рада од идеје, преко концепта и планирања процеса реализације, до стварања дела. Оспособљеност за вербалну и писану анализу и тумачење употребљених метода и процеса при настајању уметничког дела. |
Садржај предмета
Методологија уметничко истраживачког рада је једносеместрални курс који обухвата циклус од по 12 предавања (са по 2 часа недељно) и по три двочаса посвећена студијама случаја и дискусији. Теме курса се паралелно сагледавају из углова различитих уметности, те их стога обрађују уметници различитих профила, професори са сва четири факултета Универзитета уметности. |
Препоручена литература
- Веселиновић-Хофман, Мирјана: Пред музичким делом, Београд, Завод за издавање уџбеника, 2007
- Драгићевић-Шешић, Милена: Уметност и алтернатива, Београд, ФДУ, 1992.
- Драгићевић-Шешић, Милена: Уметност перформанса — сапостојање или прожимање, у Зборник радова ФДУ 4, Београд, ФДУ, 2002.
- Ликовне свеске 1-9, Београд, Универзитет уметности,
- Јовићевић, Александра: Позориште на прагу новог миленијума: између сећања на авангарду и могућности нове перцепције, у Зборник радова ФДУ 4, Београд, ФДУ, 1997.
- Мандић, Тијана: Креативност као судбина, у Зборник радова ФДУ 3, Београд, ФДУ, 1999.
- Hannula, Mika: The Responsabiluty and Freedom of Interpretation, in Innovations in Art and Desig – New practices, new pedagogies, London and New Jork, Routledge, 2005.
- Универзитет уметности као експериментални простор за уметничке, педагошке и научне иновације (од институционалне ка пројектној логици), Београд, Универзитет уметности, 2002.
- Шуваковић, Мишко: Теорија уметника, у Дискурзивна анализа, Београд, Универзитет уметности, 2006.
|
Број часова активне наставе: 2 |
Предавања: 2 |
Студијски истраживачки рад: 0 |
Методе извођења наставе
предавања, дебате |
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе: присуство (15 бодова) и активно учешће на предавањима (15 бодова)
Испитни задатак: писани рад (најмање 3000 речи) и његова одбрана.
Садржај писаног рада: приказ употребљеног истраживачког метода кроз анализу једног савременог уметничког дела – 70 бодова.
Студент за ипитивача бира једног од наставника на предмету. |
|
|