SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Методe уметничко истраживачког рада 2
Шифра: ДР23



Наставници: СВЕТОЗАР РАПАЈИЋ, проф. emmeritus
Предавачи: Чедомир Васић, ред. проф.; Анђелка Бојовић, ред. проф.; Слободан Роксандић, ред. проф.; Душан Вуксан, ред.проф.; Миланка Берберовић, ред.проф.; Марина Накићеновић, ред. проф.;; др. Милена Драгићевић-Шешић, ред. проф.; Јанко Баљак, доцент; Слободан Шијан, ред. проф.; Ивана Вујућ, ред. проф.; Срђан Хофман, ред. проф.; Нинослав Живковић, ред. проф.; Бојан Суђић, ред. проф.
Статус предмета:  обавезни
Број ЕСПБ: 5
Услов: Положен испит из предмета Методe уметничко истраживачког рада 1
Циљ предмета
Циљ предмета је да полазнике, након положеног предмета Методологија уметничко истраживачког рада 1,  детаљније  упозна са видовима уметничког истраживања кроз анализу употребљених истраживачких метода и постигнутих уметничких резултата, те да, у оквиру савремене уметности, укаже на различите видове испољавања истраживачке димензије у стваралаштву и извођачким дисциплинама. Интердисциплинарни прилаз − који се првенствено заснива на појавама у ликовној, драмској, филмској и примењеној уметности, дизајну и музичкој уметности − има за циљ шире образовање студената и допринос њиховом бољем разумевању откривачког аспекта уметности.
Исход предмета
Способност за формулисање предлога теме докторског уметничког пројекта и израду писане експликације која је део докторског уметничког пројекта.
Садржај предмета
Методологија уметничко истраживачког рада 2 је једносеместрални курс који обухвата циклус од по 12 предавања (са по 2 часа недељно) и по три двочаса посвећена студијама случаја и дискусији. Теме курса се паралелно сагледавају из углова различитих уметности, те их стога обрађују уметници различитих профила, професори са сва четири факултета Универзитета уметности
Препоручена литература
  1. Веселиновић-Хофман, Мирјана: Пред музичким делом, Београд, Завод за издавање уџбеника, 2007
  2. Драгићевић-Шешић, Милена: Уметност и алтернатива, Београд, ФДУ, 1992.
  3. Драгићевић-Шешић, Милена: Уметност перформанса — сапостојање или прожимање, у Зборник радова ФДУ 4, Београд, ФДУ, 2002.
  4. Ликовне свеске 1-9, Београд, Универзитет уметности,
  5. Јовићевић, Александра: Позориште на прагу новог миленијума: између сећања на авангарду и могућности нове перцепције, у Зборник радова ФДУ 4, Београд, ФДУ, 1997.
  6. Мандић, Тијана: Креативност као судбина, у Зборник радова ФДУ 3, Београд, ФДУ, 1999.
  7. Hannula, Mika: The Responsabiluty and Freedom of Interpretation, in Innovations in Art and Desig – New practices, new pedagogies, London and New Jork, Routledge, 2005.
  8. Универзитет уметности као експериментални простор за уметничке, педагошке и научне иновације (од институционалне ка пројектној логици), Београд, Универзитет уметности, 2002.
  9. Шуваковић, Мишко: Теорија уметника, у Дискурзивна анализа, Београд, Универзитет уметности, 2006.
Број часова активне наставе: 2 Предавања: 2 Студијски истраживачки рад: 0
Методе извођења наставе 
предавања, дебате
Оцена  знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе: присуство (15 бодова) и активно учешће на предавањима (15 бодова)
Испитни задатак: писани рад (најмање 3000 речи) и његова одбрана.
Садржај писаног рада: приказ планираног (или коришћеног) истраживачког метода при стварању сопственог замишљеног (или оствареног) уметничког дела – 70 бодова.
Студент за ипитивача бира једног од наставника на предмету.