SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Плакат 1
Шифра: ПУ114



Наставник: Мићановић М. Здравко
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Проширивање знања стечених на основним и мастер студијима из предмета Плакат укључујући у најширем смислу и спољне оглашавање.
Стицање дубљег увида у структуру и израз плаката и оглашавања са становишта теорије медија, психологије, естетике, маркетинга… Анализа информација, искуства и идеја и кроз конкретне вежбе критичко преиспитивање, вредновање и креативно надограђивање.
Исход предмета
Оспособљеност за истраживање, прикупљање, одабир, процењивање и управљање информацијама из различитих извора. Примена тако стечених знања и вештина у стварању практичних (визуелно-графичких) и теоретских претпоставки за креативне помаке у области плаката и спољнег оглашавања.
Садржај предмета
Проширивање поља истраживања на плану структуре плаката. Трансформативна исходишта: стилизације, редукције и деформације и проблеми израза. Креативни и технички поступци: органски (аналогни и дигитални) и монтажни (колаж, монтажа, цитат).
Препоручена литература
Philip B Meggs: A HISTORY OF GRAPHICH DESIGN, VNR, New York 1992.
Ђило Дорфлес: УВОД У ДИЗАЈН: Светови, Нови Сад, 1989.
Морис Рикардс: УСПОН И ПАД ПЛАКАТА, Ревија-НИП ”Борба” Београд 1971.
Умберто Еко: КУЛТУРА, ИНФОРМАЦИЈА, КОМУНИКАЦИЈА:Нолит, 1973.
Jan Noble & Russel Bestiex: VISUAL RESEARCH: Ava Academia, 2005.
David Bernstein: ADVERTISING OUTODOORS Watch this space: Phaidon, 1997.
Е.Х.Гомбрих: УМЕТНОСТ И ИЛУЗИЈА («Од представљања до изражавања”):
Нолит, Београд 1984.
Часопис ИЗРАЗ (Волкер Клоц:”Цитат и монтажа у новијој књижевности и умјетности”): Сарајево 1977.
Вера Хорват-Пинтарић: ОД КИЧА ДО ВЈЕЧНОСТИ: Наклада ЦДД, Загреб 1979.
Карел Тајге: ВАШАР УМЕТНОСТИ: Мала едиција идеја, Београд 1977.
Волфганг Кајзер: ГРОТЕСКНО У СЛИКАРСТВУ И ПЕСНИШТВУ: Светови, Нови Сад 2004.
Емил Рудер: ТИПОГРАФИЈА: Партизанска књига, Љубљана 1977.
Број часова активне наставе: 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Менторски рад, консултације и коректуре. Предавања, ex katedra,  индивидуални истраживачки рад. Извештај о истраживачком раду на пројекту, визуелне презентације, елаборати, усмена саопштења.
Оцена  знања (максимални број поена 100)
  • присутност и активност на часовима 10
  • практичан рад 60
  • испит 30
Начин провере знања: презентација пројекта