SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Плакат 2
Шифра: ПУ220



Наставник: Мићановић М. Здравко
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Повезивање међусобно зависних области неопходних за даљи истраживачки и иновативно-креативни рад у области плаката и спољнег оглашавања. Развијање систематског и критичког односа у истраживачком методу рада. Теоретска и практична анализа нових техника, поступака и идеја.
Исход предмета
Способност за примену иновативних и оригиналних поступака и метода у осмишљавању и реализацији дела из области плаката и спољнег оглашавања. Способност критичке анализе и синтезе нових комплексних идеја које укључују релевантну друштвену, професионалну и етичку одговорност.
Садржај предмета
Креативни и истраживачки рад на плану анализе различитих типолошких образаца, као према: функцији или намени; техникама рада; концепту; конститутивним елементима; визуелним садржајима; поступцима реализације... 
Препоручена литература
S. J. Eskilson: GRAPHIC DESIGN A NEW HISTORY, Laurence King Publishing, London  2007.
Френк Џефкинс: ОГЛАШАВАЊЕ: Клио, Београд, 2003.
Умберто Еко, књиге: КОД/МЕТАФОРА/СИМБОЛ: Народна књига-Појмовник, Београд 2003.
Warren Berger: ADVERTISING TODAY: Phaidon, London, 2001.
Лев Манович: МЕТАМЕДИЈИ избор текстова: ЦСУб едиција ВИР, Београд 2001.
Хал Фостер: ДИЗАЈН И ЗЛОЧИН, Библиотека Амброзија, Загреб 2006.
Томас Франк, ОСВАЈАЊЕ КУЛА, (бизнис, ”контракултура”, успон хип конзумеризма): Светови, Нови Сад, 2003.
Ђило Дорфлес: ПОХВАЛА ДИСХАРМОНИЈИ: Светови, Нови Сад 1991.
Пјер Гиро: СЕМИОЛОГИЈА: Просвета, Библиотека XX век, Београд, 1983.
Ролан Барт: КЊИЖЕВНОСТ, СЕМИОЛОГИЈА, МИТОЛОГИЈА (”Елементи семиологије”):
Нолит-Сазвежђа, Београд, 1971.
Виктор Папанек: ДИЗАЈН ЗА СТВАРНИ СВИЈЕТ: Times&Hudson, Лондон 1972. ВИЗУАЛНА КУЛТУРА: Наклада Јесенски и Турк, Загреб 2002.
Број часова активне наставе: 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Менторски рад, консултације и коректуре. Предавања, ex katedra,  индивидуални истраживачки рад. Извештај о истраживачком раду на пројекту, визуелне презентације, елаборати, усмена саопштења.
Оцена  знања (максимални број поена 100)
  • присутност и активност на часовима 10
  • практичан рад 60
  • испит 30
Начин провере знања: презентација пројекта