SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм: Примењене уметности и дизајн
Предмет: Плакат 3
Шифра: ПУ320



Наставник: Мићановић М. Здравко
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Теоретско и практично проширивање знања стечених на претходним годинама студија. Отварање најширих могућнодсти за креацију и експеримент на плану ауторског и интерактивног плаката и оглашавања.
Исход предмета
Исход предмета се огледа у способности студента да:
-Успешно синтетизује, проширује и унапређује сва знања и вештине из свих области струке као и других области у циљу достизања потпуне стваралачке зрелости и личног уметничког приступа и графичко-визуелног израза.
-Самостално ствара оригиналне и иновативне методе, концепте, и идеје у циљу постизања врхунских домета у осмишљавању и реализацији дела из области плаката и спољнег оглашавања. -Стручно и компетентно теоретски анализира, интерплетира и аргументује свој рад у складу са савременим токовима на подручју визуелних уметности и актуелним друштвеним захтевима.
Садржај предмета
Садржај предмета је усмерен на теме семиологије значења и семиологије комуникације, (симбол и знак, реторичко-визуелни кодови, визуелне синтагме, идеја/форма и идеја/садржај, креативни обрасци, серија...).
Препоручена литература
Ј. Д. Јохансен и Е. Ларсен: УВОД У СЕМИОЛОГИЈУ: CroatiaLiber, Загреб, 2000.
Јуриј Лотман: СЕМИОСФЕРА: Светови, Нови Сад, 2004.
Марио Перниола: ЕСТЕТИКА ХХ ВЕКА, Светови, Нови Сад, 2005.
Ролан Барт: ЦАРСТВО ЗНАКОВА: Август Цесарец, Загреб, 1989.
Воли Олинс: О БРЕНДУ: Times&Hudson, Лондон, 2003.
Наоми Клајн: НЕ ЛОГО: Реч-Самиздат Б92, Београд, 2003.
Феђа Вукић: ОД ОБЛИКОВАЊА ДО ДИЗАЈНА. Меандар, Загреб, 2003.
Жан Мари Шефер: ЗАШТО ФИКЦИЈА: Светови, Нови Сад, 2001.
Бруно Мунари; ФАНТАЗИЈА: Editori Lateraca, 2003.
ПЛАСТИЧКИ ЗНАК: Зборник текстова из теорије визуелних уметности: Домети, Ријека, 1981.
Ернест Крис: ПСИХОАНАЛИТИЧКА ИСТРАЖИВАЊА У УМЕТНОСТИ: Култура, Београд, 1970.
Новица Милић: ПРОВОКАЦИЈА КАО КОМУНИКАЦИЈА: ФМК, Београд, 2010.
Даглас Келнер: МЕДИЈСКА КУЛТУРА: Клио, Београд, 2004. ДИЗАЈН И КУЛТУРА: Избор текстова: СИЦ, Београд, 1980.
Број часова активне наставе: 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Менторски рад, консултације и коректуре. Предавања, ex katedra,  индивидуални истраживачки рад. Извештај о истраживачком раду на пројекту, визуелне презентације, елаборати, усмена саопштења.
Оцена  знања (максимални број поена 100)
  • присутност и активност на часовима 10
  • практичан рад 60
  • испит 30
Начин провере знања: презентација пројекта