SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Пројектовање типографског писма 1
Шифра: ПУ117



Наставници: Стојадиновић Р. Оливера, Ераковић М. Ведран, Оршолић Г. Јана
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Проширивање уметничких, стручних и практичних знања која омогућавају креирање типографског писма на професионалном нивоу, са посебним нагласком на методе пројектовања фамилије писама.
Исход предмета
Студент је добио основна знања из области пројектовања фамилије типографских писама и преглед савремених тенденција у овој области.
Садржај предмета
Предавања: Анализа савремених типографских писама. Карактеристике савремених писама за слагање текста. Реконструкције типографских писама (Стенли Морисон, Слимбах, Твомбли, Личко). Књижна писма заснована на традицији (Гаљар, Мињон). Савремене тенденције код књижних писама. Сансерифи (Футура, Хелветика, Универс, Гил санс). Савремене тенденције код сансерифних писама. Новинска писма (Гардијан, Политика, Дело). Велике фамилије (Ротис, Хумана). Про-фамилије, Поетика. Велики издавачи (Adobe, Linotype, ITC). Емигре и калифорнијска школа. Инди фонтови. Немачки и холандски аутори. Калиграфски фонтови. Ћирилице у свету (Paratype, Adobe, Parashute, Typotheque). Српски аутори. Веб фонтови.
Фамилије, кодне стране, тежине. Методе пребацивања цртежа слова у дигитални облик. Одређивање особина фамилије: информације о фонту. Решавање облика карактеристичних слова и њихових елемената.
СИР: Рад на скицама за фамилију писама, акценат на употребљивости и оригиналности. Избор скица и њихова разрада. Формирање свих слова и знакова.
Препоручена литература
Font Lab User Manual, Font Lab Ltd., 2005 (CD)
Robert Bringhurst: The Elements of Typographic Style, Hartley & Marks, Publishers, Vancouver, 1992.
Kareng Cheng: Designing Type, Laurence King Publishing, London, 2006
Sebastian Carter: Twentieth-Century Type Designers, Lund Humphries, Aldershot, 2002
Manfred Klein, Ivonne Schwemer Scheddin, Erik Spiekermann: Type&Typographers, Architecture Design and Technology Press, London,1991
Број часова активне наставе 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Предавања, индивидуална настава, примена стечених знања на сопственом пројекту – фонту, односно фамилији фонтова, консултације, менторски рад 
Оцена  знања (максимални број поена 100)
Редовно похађање наставе 5
Активност на часовима 5
Примена стечених знања на пројекту 60
Завршни испит – презентација завршених фаза пројекта 30