SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Просторна приступачност – инклузивни дизајн
Шифра: ПУ120



Наставник: Манојловић М. Тања
Статус предмета: изборни у првом семестру
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Успостављање и развој критичког посматрања, анализе и валоризације просторне приступачности у архитектонским просторима различите намене и примене инклузивног дизајна. Оспособљавање студената за примену стеченог знања у креативном стваралачком процесу.
Исход предмета
Способност и компетенција за креативни истраживачки рад и самостално или групно деловање у пракси на проблематици просторне приступачности и примене инклузивног дизајна у обликовању архитектонских простора.
Садржај предмета
1. недеља: људска права и потребе, социјалне и физичке препреке
2.-3. недеља: концепт универзалног-инклузивног дизајна, принципи и примена
4.-7. недеља: популације корисника, антропометрија, окружење, кретање и димензионисање, вишечулне перцепције
8.-10. недеља: просторне перформансе и визуелизација, садејство архитектуре  и уметности, валоризација
11.-15. недеља: обликовање елемената екстеријера и ентеријера
Препоручена литература
Роберт Вентури - Сложености и противуречности у архитектури (ГК, 1983)
Брент Ц. Бролин - Архитектура у контексту (ГК, 1985)
Владимир Мако - Естетика-архитектура (АФ-Орион, 2005)
Панеро, Зелник - Антрополошке мере и ентеријер
С. Гидион - Простор, време, архитектура
Лидија Ђокић - Осветљење у архитектури (АФ, 2007)
К.Н.Шулц - Егзистенција, простор, архитектура, ГК 2006
Л.Халприн - Градови, ГК 2001
Н.Л.Бајец, М.Маруна - Стратешки урбани дизајн и културна разноликост, АФ 2009
К.Богдановић - Увод у визуелну културу, ЗЗУНС 2000
Н.Фајф - Призори улице: Планирање, идентитет и контрола у јавном простору, Клио 2002
Alexander C - A Pattern Language, Oxford University Pres 1995
Eisner,Eisner,Galelion - The Urban Pattern, Willey 1993
Broadben, Bunt, Jenks - Signs, Symbols and Architecture, John Willey and Sons  19
Langdon, Clarkson, Robinson - Designing Inclusive Futures, Springer 2010
Clarkson, Coleman, Keates, Lebbon - INCLUSIVE DESIGN Design for the whole population, Springer-Verlag London Limited 2003
Број часова  активне наставе: 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Предавања, консултације, семинарски рад
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе, истраживање и израда семинарског рада: 60 поена
Одбрана семинарског рада: 40 поена