|
Докторске академске студије
Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Сценски костим у експерименталном аудио-визуелном делу
Шифра: ПУ327
Наставник: Петровић М. Љиљана |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Интегришући сва до тада стечена знања, креативност и вештине, својом индивидуалном способношћу, аналитичким, критичким и инвентивним приступом уз коришћење нових, алтернативних могућности, створити предуслове за креирање и реализацију савременог и оригиналног уметничког дела у области нових технологија, медија и дигиталне слике који захватају више нивоа перцепције сценског костима. |
Исход предмета
Компетенција и способност студента докторских уметничких студија у сагледавању естетских фактора и комплексности различитих медија за спровођење идеје како би се развила сопствена иновативна стратегија у реализацији уметничког пројекта у аудио визуелним уметностима, у којима је сценски костим полазиште за експеримент, истраживање и који посредством естетског, доживљава радикалну трансформацију као артефакт, средство комуникације, манипулације, на разини симболичког носиоца поруке као важан аспект уметничке визије. |
Садржај предмета
Програмска материја прилагођена је изборним темама докторских радова и допуњена пратећим садржајима неопходним за савладавање постављених проблема везаних за сценски костим и мултимедије.
Концепт наставе :
• Аналитичко сагледавање свих параметара које треба утврдити током припреме уметничког пројекта, што подразумева интердисциплинарни приступ и методе, комбинoвање различитих уметничких дисциплина; истраживање и проучавање различитих манифестација сценског костима као проширеног медија уметности и његова конотација у савременим филмским формама, видео, интерактивној и фото инсталацији, перформансу .
• Унапређење аналитичке перцепције и формулисање нових иновативних визуелних концепатау пројектовању сценског костима и облика уметничког изражавања које кинематографски медиј нуди комбинујући звук и слику.Настава је прилагођена сваком студенту докторанту у области која је предмет његовог истраживања.
• Практичан рад је повезан са специфичним теоријским и уметничким процесим и одвија се у смислу изналажења сопственог стила и примени алтернативних материјала, алата, елемената, техничком и технолошком раду у пројектовању сценског костима који комуницира кроз сложен систем знакова, као визуелни фенoмен у виртуелном простору или стварном времену.
• Израда уметничког пројекта који садржи властити став, ауторски приступ и упућује на вишеслојне аспекте феномена сценског костима, његове противречности и парадоксе, актуелну инсценацију у експерименталним аудио визуелним делима. |
Препоручена литература
Bruzzi, Stela.2004. Undressing cinema. London: Routledge
Engelmeir, Regine.1997. Fashion in Film.Munich: Prestel-Verlag
Noisette, Philippe.2007. Couturiers de La dance .Paris: Editions de La Martiniere
Goldberg,Lee,Rose.1979. Performance Art from futurism to the present. London: Thames&Hudson
Horn,M,Geoffrey.2007. Movie, Makeup, Costumes and Sets .NY: Gareth Stevens Publishing
Leventon, Melissa.2005.Artwear.Fine arts museums of San Fracisco: Thames &Hudson
Koda,Harold.2002.Extreme beauty:The body transformed.NY: The Metropolitan Museum
Zidianakis, Vassillis.2011. Not A Toy.Berlin: Pictoplasma
Eiko Ishioka.2006.The Master of Design: Eiko Ishioka. Singapore:Pageone
Schmidt, Katarina.Drathen,Von, Doris,Horn, Rebecca.2006.Rebecca Horne : Drawing, Sculptures, Installations, Films.Stuttgart: Hatje Cantz Publishers
Bernstein, Otto, Katharina. Absolute Wilson.2006.Munich,Berlin,London,NY: Prestel
Evans,Caroline.Menkes,Suzy.Polhemus,Ted.Bradley,Quinn.2005.Hussein Chalayan.
Groninger museum, Groningen: Nai publishers
Aumont, Jacques.2006. Tеорије синеаста..Београд : Clio
Аgel,Henri.1978. Eстетика филма.Београд: Библиотека Еидос, БИГЗ
Bonitzer, Pascal.1998.Филм и сликарство.Београд : Институт за филм
Bellantoni, Patty.2005. Is it’s purple,someone’s gonna die.The power of color in Visual Storytelling.Focal press: Burlington,USA
Tanhofer, Nikola.2008.O боји на филму и сродним медијима.Zagreb:Novi Liber
Sulage, Francois.2008. Eстетика фотографије.Београд : Културни центар Београда
Putnam, James.2009. Art and Artifact.London: Thames &Hudson
Baudrillard, Jean.1993/1976.Simbolic Exchange and Death.London: Sage |
Број часова активне наставе 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
Предавања са илустрацијама и демонстрацијама техника и вештина са примерима из праксе , индивидуална настава, консултације, менторски рад , визуелне презентације,елаборати, непрекидни контакт са стручњацима и студијске посете релевантним институцијама од значаја за истраживачки рад и реализацију пројекта. |
Оцена знања (максимални број поена 100)
- похађање и активност на часовима 10
- практичан рад 60
- испит 30
|
Примена стеченог знања на пројекту
Активно похађање и учешће у настави , консултације
Аналитичко истраживање, семинари, више презентација идејних пројеката
Испит –презентација завршног пројекта, текстуално и усмено образложење |
|
|