SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Сценски костим у експерименталном аудио-визуелном делу
Шифра: ПУ327



Наставник: Петровић М. Љиљана
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Интегришући сва до тада стечена знања, креативност и вештине, својом  индивидуалном способношћу, аналитичким, критичким и инвентивним приступом  уз коришћење нових, алтернативних могућности, створити предуслове за креирање и реализацију савременог и оригиналног уметничког дела у области нових технологија, медија и дигиталне слике који захватају више нивоа перцепције сценског костима.
Исход предмета
Компетенција и способност студента докторских уметничких студија у  сагледавању естетских фактора и  комплексности различитих медија за спровођење идеје  како би се  развила сопствена  иновативна стратегија у реализацији уметничког пројекта у аудио визуелним уметностима, у којима  је сценски костим полазиште за експеримент, истраживање  и који посредством естетског, доживљава радикалну трансформацију као артефакт, средство комуникације, манипулације, на разини симболичког носиоца поруке као  важан аспект уметничке визије.

Садржај предмета
Програмска материја прилагођена је изборним темама докторских радова и допуњена пратећим садржајима неопходним за савладавање постављених проблема везаних за сценски костим и мултимедије.
Концепт наставе :
• Аналитичко сагледавање свих параметара које треба утврдити током припреме  уметничког пројекта, што подразумева интердисциплинарни приступ и методе, комбинoвање  различитих уметничких дисциплина; истраживање и проучавање различитих манифестација  сценског костима као проширеног медија уметности  и  његова конотација у савременим филмским формама, видео, интерактивној  и фото инсталацији, перформансу .
• Унапређење аналитичке перцепције и формулисање нових  иновативних визуелних концепатау пројектовању сценског костима  и облика  уметничког изражавања које  кинематографски медиј нуди комбинујући звук и слику.Настава је прилагођена сваком студенту докторанту у области која је предмет његовог истраживања.
• Практичан рад је повезан са специфичним  теоријским и уметничким процесим и одвија се у смислу изналажења сопственог стила   и примени алтернативних  материјала, алата, елемената, техничком и технолошком раду у пројектовању сценског костима који комуницира кроз сложен систем знакова, као визуелни фенoмен у виртуелном простору или стварном времену.
• Израда уметничког пројекта који садржи  властити став, ауторски приступ и упућује  на вишеслојне аспекте феномена сценског костима, његове противречности и парадоксе, актуелну инсценацију у експерименталним  аудио визуелним делима.

Препоручена литература
Bruzzi, Stela.2004. Undressing cinema. London: Routledge
Engelmeir, Regine.1997. Fashion in Film.Munich: Prestel-Verlag
Noisette, Philippe.2007. Couturiers de La dance .Paris: Editions de La Martiniere
Goldberg,Lee,Rose.1979.  Performance Art from futurism to the present.   London: Thames&Hudson
Horn,M,Geoffrey.2007. Movie, Makeup, Costumes and Sets .NY: Gareth Stevens Publishing
Leventon, Melissa.2005.Artwear.Fine arts museums of San Fracisco: Thames &Hudson
Koda,Harold.2002.Extreme beauty:The body transformed.NY: The Metropolitan Museum
Zidianakis, Vassillis.2011. Not A Toy.Berlin: Pictoplasma
Eiko Ishioka.2006.The Master of Design: Eiko Ishioka. Singapore:Pageone
Schmidt, Katarina.Drathen,Von, Doris,Horn, Rebecca.2006.Rebecca Horne : Drawing, Sculptures, Installations, Films.Stuttgart: Hatje Cantz Publishers
Bernstein, Otto, Katharina. Absolute Wilson.2006.Munich,Berlin,London,NY: Prestel
Evans,Caroline.Menkes,Suzy.Polhemus,Ted.Bradley,Quinn.2005.Hussein Chalayan.
Groninger museum, Groningen: Nai publishers
Aumont, Jacques.2006.  Tеорије синеаста..Београд : Clio
Аgel,Henri.1978. Eстетика филма.Београд: Библиотека Еидос, БИГЗ
Bonitzer, Pascal.1998.Филм и сликарство.Београд : Институт за филм
Bellantoni, Patty.2005. Is it’s purple,someone’s gonna die.The power of color in Visual Storytelling.Focal press: Burlington,USA
Tanhofer, Nikola.2008.O боји на филму и сродним медијима.Zagreb:Novi Liber
Sulage, Francois.2008. Eстетика фотографије.Београд : Културни центар Београда
Putnam, James.2009. Art and Artifact.London: Thames &Hudson
Baudrillard, Jean.1993/1976.Simbolic Exchange and Death.London: Sage             
Број часова активне наставе 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
Предавања са илустрацијама и демонстрацијама техника и вештина са примерима из праксе , индивидуална настава, консултације, менторски рад , визуелне презентације,елаборати, непрекидни контакт са стручњацима и студијске посете релевантним институцијама од значаја за истраживачки рад и реализацију пројекта.
Оцена знања (максимални број поена 100)
  • похађање и активност на часовима 10
  • практичан рад 60
  • испит 30
Примена стеченог знања на пројекту
Активно похађање и учешће у настави , консултације
Аналитичко истраживање, семинари, више презентација идејних пројеката
Испит –презентација завршног пројекта, текстуално  и усмено образложење