|
Докторске академске студије
Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Сценски костим у савременом театру
Шифра: ПУ125
Назив предмета: Сценски костим у савременом театру |
Наставник: Цвијановић М. Светлана |
Статус предмета: Изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Достизање највишег степена стручног, уметничког и професионалног знања из области пројектовања и реализације сценског костима. У раду са студентом/докторантом посебан акценат се ставља на формирање аутентичног уметничког рукописа као и на способност за неспутано истраживање и слободан експериментални приступ. |
Исход предмета
Исход предмета је да студент/докторант постане врхунски стручњак способан да самостално и на највишем професионалном нивоу успешно остварује практичне, ликовне и педагошке резултате по светским стандардима костимографске професије. |
Садржај предмета
Теоретски део наставе обухвата компаративни антрополошки, историјски и културни контекст који је у вези са задацима, одређеним периодом и одабраним драмским делима. Костим се посматра из аспекта:
а) костим као простор лика
б) костим као индивидуално уметничко дело
в) костим у интеракцији са другим визуелним и осталим значајним елементима унутар макроуниверзума уметничког дела.
Програм практичног дела наставе састоји се од:
а) aутентичног приступа одабраном драмском делу кроз оригиналну и иновативну ликовну презентацију сценског костима
б) истраживања и експериментисања са кројевима, тканинама и разним занатским техникама третирања и обраде материјала
в) реализације задатка. |
Препоручена литература
- Брук, Питер. 1995. ПРАЗАН ПРОСТОР. Београд, Лапис
- Драгићевић-Шешић, Милена. 1992. УМЕТНОСТ И АЛТЕРНАТИВА. Београд, ФДУ
- Шекнер, Ричард. 1992. КА ПОСТМОДЕРНОМ ПОЗОРИШТУ. Београд, ФДУ
- Јевтовић, Владимир. 1992. СИРОМАШНО ПОЗОРИШТЕ. Београд, ФДУ
- Барба, Еуђенио – Саварезе, Никола. 1996. ТАЈНА УМЕТНОСТ ГЛУМЦА. Београд, ФДУ
- Меденица, Иван. 2010. КЛАСИКА И ЊЕНЕ МАСКЕ. Нови Сад, Стеријино позорје
- Cassin- Scott, Jack. 2000. THE STAGE COSTUME SOURCEBOOK. Cassell
- Panicelli, Ida; Gori, Silvano; Mazza, Samuele. 1996. FELLINI: COSTUMES AND FASHION. Charta
- Koda, Harold. 2004. EXTREME BEAUTY: THE BODY TRANSFORMED. NY, Metropolitan Museum of Art Series
- Mendes, Valerie; Wilcox, Claire. 2009. TWENTIETH CENTURY FASHION IN DETAIL. London, V&A
- Cirque Du Soleil. 2009. 25 YEARS OF COSTUMES. Canada
- Monks, Aoife. 2009. THE ACTOR IN COSTUME. UK
- Schechner, Richard; Watson, Ian. 1993. TOWARDS A THIRD THEATRE: EUGENIO BARBA AND THE ODIN THEATRE. London
- Bolton, Andrew; Koda, Harold. 2011. ALEXANDER MCQUEEN: SAVAGE BEAUTY. NY, Metropolitan Museum of Art
- Kaufmann, Ursula. 2012. PINA BAUSCH UND DAS TANZTHEATER WUPPERTAL. Germany
- Pronko, Leondar. 1967. THEATRE EAST AND WEST. University of California Press
- Bonds, Alexandra B. 2008. BEIJING OPERA COSTUMES: THE VISUAL COMMUNICATION OF CHARACTER AND CULTURE. University of Hawaii Press
- Kennett, Frances. 1995. ETHNIC DRESS: A COMPREHENSIVE GUIDE TO THE FOLK COSTUME OF THE WORLD. NY, Facts on File |
Број часова активне наставе 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
Предавања, истраживачки и практични рад студента/докторанта, коректуре и консултације, вежбе, менторски рад |
Оцена знања (максимални број поена 100)
- похађање и активност на часовима 10
- практичан рад 60
- испит 30
|
Начин провере знања: елаборат, презентација рада |
|
|