|
Докторске академске студије
Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Структура илустрације
Шифра: ПУ124
Наставник: Ћирић М. Растко |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 10 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Предмет има за циљ теоријски и практично настави да надограђује знања стечена на мастер студијама. Студенту се омогућује да стекне дубљи увид у структуру илустрације из аспекта теорије медија, психологије, социологије, историје и других области које имају утицаја на ову ликовну дисциплину. |
Исход предмета
Студент је оспособљен да артикулише сложеније илустрацијске структуре него на мастер студијама и да истражује нове могућности у оквиру струке. |
Садржај предмета
- Врсте илустрације у односу на текст
- Разумевање и тумачење текста
- Кратка историја илустрације
- Кратка историја српске илустрације
- Анализа илустрације
- Стилизација
- Дизајн карактера
- Дизајн животиња као карактера
- Гестови и гримасе
- Сценографија у илустрацији
- Костим у илустрацији
- Визуелне деформације
- Утицај, имитација, плагијат
- Значење бајки
- Тумачење снова и уметност
Практична настава: консултације и коректуре.
Практични рад: Израда илустроване књиге на изабрану тему. Обим до 50 стр. 10 илустрација и корице са преломом текста. Штампа дигитална, предају се 2 књиге. |
Препоручена литература
Ranko Munitic: DEVETA UMETNOST STRIP, TK Mont Image, FPU, Beograd, 2006.
Boban Savic: O ILUSTRACIJI, magistarski rad, FPU, Beograd, 2003.
Весна Лакићевић Павићевић: ИЛУСТРОВАНА ШТАМПА ЗА ДЕЦУ КОД СРБА, УЛУПУДС, Београд, 1994;
DАUMENKINO, Kunstgalerie Dusseldorf, 2004.
Desmond Morris: GOLI MAJMUN, Epoha, Zagreb, 1970.
Desmond Morris: OTKRIVANJE COVEKA, Jugoslavija, Beograd, 1979.
Bruno Betelhajm: ZNACENJE BAJKI, Jugoslavija, Beograd, 1979.
Aleksandar Rot: MORFOLOGIJA BAJKE, Просвета, 1982.
Ivan Nastovic: PSIHOLOGIJA SNOVA I NJIHOVO TUMACENJE, Prometej, 2001.
Ivan Focht: UVOD U ESTETIKU, Sarajevo, 1984.
Rudolf Arnhajm: VIZUELNO MISLJENJE, Univerzitet umetnosti, 1985.
Rudolf Arnhajm: PRILOG PSIHOLOGIJI UMETNOSTI, SKC i UU, 2003.
Rudolf Arnhajm: ZA SPAS UMETNOSTI: 26 ESEJA, SKC i UU, 2003. |
Број часова активне наставе 8 |
Предавања: 1 |
Студијски истраживачки рад: 7 |
Методе извођења наставе
предавања, демонстрације, разговори, пројекције слајдова, практичан рад |
Оцена знања (максимални број поена 100)
- Похађање и учествовање у настави 10 поена
- Уметничка изведба практичног рада 60 поена
- Техничка изведба практичног рада 30 поена
|
Начин провере знања: презентација пројекта. |
|
|