SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Структура илустрације
Шифра: ПУ124



Наставник: Ћирић М. Растко
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема
Циљ предмета
Предмет има за циљ теоријски и практично настави да надограђује знања стечена на мастер студијама. Студенту се омогућује да стекне дубљи увид у структуру илустрације из аспекта теорије медија, психологије, социологије, историје и других области које имају утицаја на ову ликовну дисциплину.
Исход предмета
Студент је оспособљен да артикулише сложеније илустрацијске структуре него на мастер студијама и да истражује нове могућности у оквиру струке.
Садржај предмета
  1. Врсте илустрације у односу на текст
  2. Разумевање и тумачење текста
  3. Кратка историја илустрације
  4. Кратка историја српске илустрације
  5. Анализа илустрације
  6. Стилизација
  7. Дизајн карактера
  8. Дизајн животиња као карактера
  9. Гестови и гримасе
  10. Сценографија у илустрацији
  11. Костим у илустрацији
  12. Визуелне деформације
  13. Утицај, имитација, плагијат
  14. Значење бајки
  15. Тумачење снова и уметност
Практична настава: консултације и коректуре.
Практични рад: Израда илустроване књиге на изабрану тему. Обим до 50 стр. 10 илустрација и корице са преломом текста. Штампа дигитална, предају се 2 књиге.
Препоручена литература
Ranko Munitic: DEVETA UMETNOST STRIP, TK Mont Image, FPU, Beograd, 2006.
Boban Savic: O ILUSTRACIJI, magistarski rad, FPU, Beograd, 2003.
Весна Лакићевић Павићевић: ИЛУСТРОВАНА ШТАМПА ЗА ДЕЦУ КОД СРБА, УЛУПУДС, Београд, 1994;
DАUMENKINO, Kunstgalerie Dusseldorf, 2004.
Desmond Morris: GOLI MAJMUN, Epoha, Zagreb, 1970.
Desmond Morris: OTKRIVANJE COVEKA, Jugoslavija, Beograd, 1979.
Bruno Betelhajm: ZNACENJE BAJKI, Jugoslavija, Beograd, 1979.
Aleksandar Rot: MORFOLOGIJA BAJKE, Просвета, 1982.
Ivan Nastovic: PSIHOLOGIJA SNOVA I NJIHOVO TUMACENJE, Prometej, 2001.
Ivan Focht: UVOD U ESTETIKU, Sarajevo, 1984.
Rudolf Arnhajm: VIZUELNO MISLJENJE, Univerzitet umetnosti, 1985.
Rudolf Arnhajm: PRILOG PSIHOLOGIJI UMETNOSTI, SKC i UU, 2003.
Rudolf Arnhajm: ZA SPAS UMETNOSTI: 26 ESEJA, SKC i UU, 2003.
Број часова активне наставе 8 Предавања: 1 Студијски истраживачки рад: 7
Методе извођења наставе
предавања, демонстрације, разговори, пројекције слајдова, практичан рад
Оцена  знања (максимални број поена 100)
  • Похађање и учествовање у настави 10 поена
  • Уметничка изведба практичног рада 60 поена
  • Техничка изведба практичног рада 30 поена
Начин провере знања: презентација пројекта.