SRB

ENG

 

Докторске академске студије

Студијски програм:Примењене уметности и дизајн
Предмет: Теорија уметности и медија 1
Шифра: ДР11



Наставник: Шћепановић, С. Владислав
Статус предмета: Обавезни
Број ЕСПБ:  5
Услов: нема
Циљ предмета
Циљ предмета је да представи различите критичке и аналитичке теорије уметности и медија и да   одговарајућу студентску групу едукује за теоријско промишљање и упути их у најзначајније праксе из области модерне и постмодерне уметности као и медија у класичном смислу (фотографија, радио, телевизија, уметност видеo) као и да сензибилизује полазнике курса за проблеме тзв. нових медија (интернет, мултимедијалне и дигиталне културе, и сл.)
Исход предмета
Kao исход предмета очекује се усвајање општих теоријских претпоставки за разумевање функционисања и деловања уметности и медија у данашњем времену, елементарна медијска писменост у контексту „читања“ одређених уметничких и медијских феномена, те критичност у односу на одређене уметничке и медијске појаве.
Садржај предмета
Теме предавања: (1 -3) Уметност у времену масовних медија (3-5) Савремени идентитет и визуелне идеологије (5-7) Теорија спектакла (7-9) Теорије идеологије i теорије медија и уметности, (9-11) ) Од аналогне до дигиталне фотографије, (11-13) Теорије графичког и индустријског дизајна (13-15) Читање домаћих задатака и дискусије о испитном  раду. 
Препоручена литература
  1. Anders, Ginter, SVET KAO FANTOM I MATRICA, preveo Bojan Kaćura, Prometej, Novi Sad, 1996.
  2. Benjamin Valter, Umjetničko delo u veku svoje tehničke reprodukcije, u: ESEJI, Nolit, Beograd 1974,
  3. Bodrijar, Žan, O ZAVOĐENJU, preveo Zoran Ilić, Oktoih, Podgorica, 2001. godine.
  4. Bodriar Žan, SIMULACIJA I SIMULAKRUM, Prevod sa francuskog Frida Filipović, Svetovi, Novi Sad, 1991
  5. Clark Toby, ART AND PROPAGANDA, The Everyman Art Library, London, 1997
  6. Grau Oliver, ВИРТУЕЛНА УМЕТНОСТ, Clio, 2008.
  7. Harris Jonathan, THE NEW ART HISTORY, Routledge, New York 2001.
  8. Kelner Daglas, MEDIJSKA KULTURA, (prevod sa engleskog Aleksandra Čabraja), Clio, Beograd, 2000.
  9. Debor Gi, DRUŠTVO SPEKTAKLA, Anarhija 45, (prevod sa francuskog Aleksa Golijanin), 2003.
  10. Manovič, Lev, Metamediji, izbortekstova, CSU, Beograd, 2001.
  11. Pejović Danilo, NOVA FILOZOFIJA UMETNOSTI, Antologija tekstova, Nakladni yavod MH, 1972. Zagreb.
  12. Šćepanović Vladislav, MEDIJSKI SPEKTAKL I DESTRUKCIJA, Službeni glasnik, Univeryitet umetnosti, Beograd, 2010.
  13. Šuvaković Miško,STUDIJE SLUČAJA– Diskurzivna analiza izvođenja identiteta u umetničkim praksama, Mali Nemo, Pančevo, 2006.
  14. Vuksanović, Divna, UVOD U FILOZOFIJU MEDIJA: ONTOLOGIJA, ESTETIKA, KRITIKA, Čigoja, Institut za pozorište, film, radio i televiziju, Fakulteta dramskih umetnosti,  Beograd, 2007.
Број часова активне наставе:  2 Предавања: 2  Студијски истраживачки рад: 0 
Методе извођења наставе
Теоријска предавања, дискусије са студентима и  извођења истраживања са одабраним студијама случаја. Писање и усмена одбрана семинарског рада.
Оцена  знања
За полагање испита студент  предаје семинарски рад. Писани рад се брани усмено. Студент добија  макисмално 100 поена на основу свих  обавеза. Предиспитне обавезе носе 40 поена (40%) а испитне 60 (60%).  У оцену улазе:
Присуство на часовима 10
Активност на часу 30
Писани рад 50
Усмени испит 10