|
Мастер академске студије
Студијски програм: Примењена уметност
Предмет: Илустрација 2
Шифра:
Наставник: Ћирић М. Растко |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 6 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Финално формирање стручног профила. Осмишљавањем и реализацијом сложеног завршног рада (сликовница са више од 12 страна, илустрована књига са више од 10 илустрација, наративни стрип до 24 стране или примена илустрације у другим дисциплинама или медијима у договореном обиму) студент креира репрезентативно дело из ове области, референтно за почетак професионалне каријере. |
Исход предмета
Студент се оспособљава да буде илустратор професионалац који је способан да самостално настави каријеру, односно да води тим у циљу реализације сложеног задатка из области илустрације. |
Садржај предмета
Недеље 1–3 – Идеја и разрада идеје сложеног пројекта
Недеље 4–6 – Дизајн карактера и позадине
Недеље 7–12 – Реализација сложеног пројекта: израда илустрација
Недеље 13–15 – Припрема и реализација у штампи
Теоријска настава
Прати и допуњује наведене практичне задатке
Практична настава
Задатак на договорену тему.
Медијски гледано, то може бити: илустрована књига, мапа или сликовница, илустрована друштвена игра, серија илустрованих плаката или огласа, наративни стрип, сложенија илустрована мултимедија, сложенија експериментална илустрована књига, или употреба илустрације у другим медијима као што су филм, позориште, спектакли, интернет, нови медији итд.
Реализација задатка већег обима (сликовница од најмање 16 страна, стрип од најмање 16 табли, серија од 8 илустрованих плаката или огласа, итд) |
Литература:
- Ранко Мунитић: ДЕВЕТА УМЕТНОСТ, СТРИП, ФПУ и TK Mont Image, Београд, 2006
- Часопис СИГНУМ број 1–7, ФПУ, Београд, 2006–2013
- Растко Ћирић: СВАШТАРА, TK Mont Image, Београд, 2005.
- ДУШАН ПЕТРИЧИЋ – АУТОБИОГРАФИКА, (каталог изложбе) текстови С. Јовановића, Б. Кршића, Р. Ћирића, МПУ, 2008.
- Бобан Савић: О ИЛУСТРАЦИЈИ, магистарски рад, ФПУ, 2003.
- Terence Dalley: The Complete Guide to ILLUSTRATION AND DESIGN, Techniques and Materials, Phaidon, 1980
- Lawrence Zeegen: DIGITAL ILLUSTRATION, Rotovision, 2005
- Вид Печјак: ПУТЕВИ ДО НОВИХ ИДЕЈА, New Moment, 1993.
- Robin Landa: THINKING CREATIVELY, How Design Books, 1998
|
Број часова активне наставе |
Остали часови |
Предавања: 1 |
Вежбе: 3 |
Студијски истраживачки рад: 5 |
0 |
Методе извођења наставе:
- предавањa са илустрацијама/узорцима, практична демонстрација техника, метода и поступака рада;
- практичан рад студената на решавању, изради или презентацији задатака ( у специјализованим, наменским просторијама као што су: атељеи, моделарске, рачунарске, лабораторије и и сл. радионице )
- менторски рад/индивидуалне коректуре и консултације;
- учење из неакадемских извора ( интернет, изложбе, конкурси, контакти са профес. праксом/окружењем и сл.).
|
Оцена знања (максимални број поена 100) |
Предиспитне обавезе
|
70 |
Завршни испит |
30 |
Предавања и вежбе – похађање и активност |
10 |
Испит – уметнички задаци |
30 |
Колоквијум – уметнички задатак |
60 |
|
|
|
|