Наставник: Стојадиновић Р. Оливера, Оршолић Г. Јана, Ераковић М. Ведран |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 6 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Комплетна израда једног типографског писма одређене намене, од оригиналних скица до дефинитивног извођења. Упознавање студента са коришћењем класа, OpenType програмирања и израдом фамилија фонтова помоћу технике мулти-мастера. |
Исход предмета
Студент је самостално реализовао типографско писмо у дигиталном облику, при чему је применио је бар једну од напредних техника. Студент је оспособљен за даљи рад и усавршавање у области пројектовања писма. |
Садржај предмета
Теоријска настава
Примена класа током израде фонта: метричке класе, кернинг класе, OpenType класе.
Примена OpenType програмирања: програмирање лигатура, различитих врста бројева, алтернатива и контекстуалних алтернатива, формирање алтернативних скупова слова, смењивање алтернатива у тексту итд.
Практична настава
Израда идејних скица за писма. Скенирање, векторизација, убацивање у програм за пројектовање слова према поступку који је студенту познат са основних студија. Коректура по фазама. Генерисање и провера фонта, исправке.
Примена напредних техника: класе, OpenType програмирање (студент је у обавези да примени бар једну напредну технику).
Израда презентације. |
Литература:
- The Elements of Typographic Style, R. Bringhurst, Hartlley and Marks, USA,1996
- Designing Type, Karen Cheng, Laurence King Publishing, 2005.
- Typography Sketchbooks, Steven Heller, Lita Talarico, Thames&Hudson, 2012
- FontLab Users Manual
- Типометар (www.tipometar.org)
- fpupismo.blogspot.com
|
Број часова активне наставе |
Остали часови |
Предавања: 1 |
Вежбе: 2 |
Студијски истраживачки рад: 3 |
0 |
Методе извођења наставе:
- практична демонстрација техника, метода и поступака рада;
- практичан рад студената на решавању, изради и презентацији задатка у рачунарској учионици
- менторски рад/индивидуалне коректуре и консултације;
- учење из неакадемских извора ( интернет).
|
Оцена знања (максимални број поена 100) |
Предиспитне обавезе
|
70 |
Завршни испит |
30 |
Предавања и вежбе – похађање и активност |
10 |
Испит – уметнички задаци |
30 |
Колоквијум – уметнички задатак |
60 |
|
|