SRB

ENG

 

Мастер академске студије

Студијски програм: Примењена уметност
Предмет: Писмо 2
Шифра:



Наставник: Стојадиновић Р. Оливера, Оршолић Г. Јана, Ераковић М. Ведран
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 6
Услов: Нема
Циљ предмета
Комплетна израда фамилије писама одређене намене. Примена технике мулти-мастера.
Исход предмета
Студент је самостално реализовао фамилију типографских писама у дигиталном облику. Студент је оспособљен за самосталан рад и усавршавање у области пројектовања писма.

Садржај предмета

Теоријска настава
Формирање фамилије на основу постојећег фонта. Заједничке и променљиве особине фонтова који припадају фамилији. Придруживање италика усправном фонту. Формирање већих тежина. Пројектовање фамилије фонтова различитих ширина. Књижне фамилије фонтова који се користе у различитим величинама. Примена мулти-мастера током израде фамилије фонтова. Примена класа у мулти-мастер фамилијама. Примена OpenType програмирања. Генерисање инстанци, фонтова који чине фамилију. Правилно именовање фонтова у склопу фамилије.

Практична настава
Израда идејних скица за фонт који се придружује постојећем фонту и са њим формира фамилију на један од могућих начина. Скенирање, векторизација, убацивање у програм за пројектовање слова према поступку који је студенту познат. Међусобно усклађивање фонтова у склопу фамилије (италик са усправним фонтом, тежине, размаци). Примена мулти-мастера по потреби. Генерисање, пробе у тексту. Израда презентације.

Литература:
  • The Elements of Typographic Style, R. Bringhurst, Hartlley and Marks, USA,1996
  • Designing Type, Karen Cheng, Laurence King Publishing, 2005.
  • Typography Sketchbooks, Steven Heller, Lita Talarico, Thames&Hudson, 2012
  • FontLab Users Manual
  • Типометар (www.tipometar.org)
  • fpupismo.blogspot.com
Број часова активне наставе Остали часови
Предавања: 1 Вежбе: 3 Студијски истраживачки рад: 5 0
Методе извођења наставе:
  • практична демонстрација техника, метода и поступака рада;
  • практичан рад студената на решавању, изради и презентацији задатка у рачунарској учионици
  • менторски рад/индивидуалне коректуре и консултације;
  • учење из неакадемских извора ( интернет).
Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

70 Завршни испит 30
Предавања и вежбе – похађање и активност 10 Испит – уметнички задаци 30
Колоквијум – уметнички задатак                                   60