Наставник: Стојадиновић Р. Оливера, Оршолић Г. Јана, Ераковић М. Ведран |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 6 |
Услов: Нема |
Циљ предмета
Комплетна израда фамилије писама одређене намене. Примена технике мулти-мастера. |
Исход предмета
Студент је самостално реализовао фамилију типографских писама у дигиталном облику. Студент је оспособљен за самосталан рад и усавршавање у области пројектовања писма. |
Садржај предмета
Теоријска настава
Формирање фамилије на основу постојећег фонта. Заједничке и променљиве особине фонтова који припадају фамилији. Придруживање италика усправном фонту. Формирање већих тежина. Пројектовање фамилије фонтова различитих ширина. Књижне фамилије фонтова који се користе у различитим величинама. Примена мулти-мастера током израде фамилије фонтова. Примена класа у мулти-мастер фамилијама. Примена OpenType програмирања. Генерисање инстанци, фонтова који чине фамилију. Правилно именовање фонтова у склопу фамилије.
Практична настава
Израда идејних скица за фонт који се придружује постојећем фонту и са њим формира фамилију на један од могућих начина. Скенирање, векторизација, убацивање у програм за пројектовање слова према поступку који је студенту познат. Међусобно усклађивање фонтова у склопу фамилије (италик са усправним фонтом, тежине, размаци). Примена мулти-мастера по потреби. Генерисање, пробе у тексту. Израда презентације. |
Литература:
- The Elements of Typographic Style, R. Bringhurst, Hartlley and Marks, USA,1996
- Designing Type, Karen Cheng, Laurence King Publishing, 2005.
- Typography Sketchbooks, Steven Heller, Lita Talarico, Thames&Hudson, 2012
- FontLab Users Manual
- Типометар (www.tipometar.org)
- fpupismo.blogspot.com
|
Број часова активне наставе |
Остали часови |
Предавања: 1 |
Вежбе: 3 |
Студијски истраживачки рад: 5 |
0 |
Методе извођења наставе:
- практична демонстрација техника, метода и поступака рада;
- практичан рад студената на решавању, изради и презентацији задатка у рачунарској учионици
- менторски рад/индивидуалне коректуре и консултације;
- учење из неакадемских извора ( интернет).
|
Оцена знања (максимални број поена 100) |
Предиспитне обавезе
|
70 |
Завршни испит |
30 |
Предавања и вежбе – похађање и активност |
10 |
Испит – уметнички задаци |
30 |
Колоквијум – уметнички задатак |
60 |
|
|