УНИВЕРЗИТЕТ УМЕТНОСТИ У БЕОГРАДУ

SRB

ENG

МЕТОДОЛОГИЈА ДИЗАЈНА

Наставник: Зоран Лазовић, ред. проф.

Методологија дизајна 1
(основне студије)
ДИИДМЕД04
ЕСПБ 6

Основни појмови из области методологије дизајна, системског приступа пројектовању, као и елементима процеса пројектовања, са акцентом на сам процес идејног пројекта кроз задатак. Упознавање са основама 4Д дизајна.

Овладавање и примена елемената и методе процеса пројектовања, уз даље развијање вокабулара појмова из области методологије дизајна. Познавање системског приступа пројектовању и елемената процеса пројектовања је са акцентом на сам процес идејног пројекта кроз семестрални рад на задатку, а не само на крајњи резултат. Сеансе отвореног размишљања допуштају упознавање са интуитивним и креативним поступцима других студената из класе, у циљу стварања сопствене методологије у комбинацији личног, уметничког и интуитивног, и захтеваног свесног, системског процеса пројектовања кроз фазе, које сваки студент проналази, развија и прилагођава себи. Такође је циљ да се креативност нагласи и усмери ка новим концептима и производима уз проналажење сопственог пута, и да се студенти у оквиру рационалне, објективне и критичке везе проблем-решење подстичу ка креативном и иновацији.

Препознавање сваке фазе процеса пројектовања: формулација проблема, акумулација релевантних чињеница, потребних знања и информација, формирање пројектног задатка, стварање првих скица, илуминација првих хипотетичких решења, развијање класа решења, варијанти прототипа и инстанци решења, до коначних решења, уз разликовање карактера и вредновање сваке фазе. Садржај предмета утемељен је и на карактеру нових индустријских производа из области 4Д дизајна, додатној вредности, динамичности форме и понашања и интерактивности.

Примена сваке фазе процеса пројектовања, од наставника претходно прихваћеног формулара формираног пројектног задатка: ре-формулација проблема, акумулација релевантних референтних чињеница, потребних знања и информација, стварање првих скица, илуминација првих хипотетичких решења, развијање класа решења, варијанти прототипа и инстанци решења, до коначних решења, уз разликовање карактера и вредновање сваке фазе. Садржај предмета утемељен је и на карактеру нових индустријских производа из области 4Д дизајна, додатној вредности, динамичности форме и понашања и интерактивности.

Методологија дизајна 1
(мастер студије)
ИДДСМЕД01
ЕСПБ 4

Циљ наставе је да студенти наставе да се упознају и развијају у области методологије дизајна кроз још једну итерацију на сложенијим и самосталнијим задацима, где би се креативност нагласила и усмерила ка новим концептима и производима, уз подстицање креативног и иновативног у оквиру рационалне, објективне и критичке везе проблем-решење. Циљ је да студенти даље развијају сопствене методе рада у њима блиским темама интересовања из области индустријског дизајна кроз конципирање ново-креираних производа и осмишљавање оригиналне физиономије производа уз примену знања из области 4Д дизајна и уз поновно пролажење фаза процеса пројектовања.

Припрема пројектног задатка, истраживање савременог и технолошког контекста, нових производа и антиципације смерова кретања нових и будућих индустријских производа.

Методологија дизајна 2
(мастер студије)
ИДДСМЕД02
ЕСПБ 4

Циљ наставе је да студенти потпуно осамостале у области методологије дизајна кроз још једну итерацију на сложеним и самосталним задацима, уз подстицање креативног и иновативног у оквиру рационалне, објективне и критичке везе проблем-решење. Циљ је да студенти даље развијају сопствене методе рада у њима блиским темама интересовања из области индустријског дизајна кроз конципирање ново-креираних производа и осмишљавање оригиналне физиономије производа уз примену знања из области 4Д дизајна. Циљ је да се студент потпуно окрене према креативном и иновативном, а не само селективном стваралачком духу, кроз концептуални приступ замишљања и пројектовања нових производа, и да се иницира да концептуално и стратешки вреднује постојеће производе у стварању нових.

Припрема пројектног задатка, истраживање савременог и технолошког контекста, нових производа и антиципације смерова кретања нових и будућих индустријских производа. Садржај предмета се значајно проширује на култоролишки, како локални, тако и глобални контекст и нове технологије. Сви задаци су из области 4D дизајна, интерактивни, са динамичном формом и динамичним понашањем, уз додатну вредност.