УНИВЕРЗИТЕТ УМЕТНОСТИ У БЕОГРАДУ

SRB

ENG

ПРОСТОРНА ГРАФИКА

Наставник: Ивица Ракић, ред. проф.

Просторна графика 1
(основне студије)
ДИГДПРГ03
ЕСПБ 8

Упознавање са основним принципима дводимензионалне  и тродимензионалне организације. Оспособљавање студената за савлађивање проблема јединства површинског и просторног приказивања, увод из дводимензионалне у тродимензионалну организацију композиције. Развијање вештина за израду облика од папира. Упознавање са графичким програмима Illustrator, Corel, Photoshop.

Упознавање и оспособљавање за праћење и усклађивање ликовно-естетских вредности и функције просторне графике. У току рада на пројектима, а у функцији развијања сопствене идеје, студенти стичу вештине и способности анализе елемената ликовно-графичког изражавања за површинско и пластично обликовање. Упознавање  са основним принципима и изражајним могућностима графичког обликовања амбалаже.

Задаци су формирани на бази задатих елемената и креативног истраживања. Програм  обухвата организацију и дефинисање елемената који чине основну структуру графичког дизајна у оквиру просторне графике и њихове примене (облик, форма, боја, цртеж и фотографија). Програмска материја обухвата примену задатих елемената: цртеж, типографија, пластичне вредности-волумен, јединство дводимензионалне и тродимензионалне  организације, однос ликовно-графички компонованих површина и омотача.

Просторна графика 2
(основне студије)
ДИГДПЛА04
ЕСПБ 10

Информисање и стицање професионалних способности за решавање задатака из области просторне графике. Усмеравање студената ка развоју способности да се идентификује проблемско поље у коме ће се тражити решење графичког дизајна уз оригиналан и индивидуалан приступ као и размишљање у духу актуелних комуникација, професионалног и тржишног понашања у односу на наручиоца и конзумента. Рад у графичким програмима Illustrator, Corel, Photoshop.

Развијање способности креативног приступа решавању одређених захтева у грађењу и реализацији задатака из области просторне графике у оквиру дизајн-процеса. Естетски, утилитарни и функционални критеријуми су вредности помоћу којих ће се обавити дефинисање и вредновање обављених задатака. Компентенције за професионални рад на сарадничким пословима на подручју стваралаштва у области графичког дизајна. Самостално обликовање амбалаже и визуелних комуникација.

Задаци су формирани на бази задатих елемената и креативног истраживања. Пројекти обухватају методологију креирања графичког дизајна у оквиру дизајн процеса: информације, поставqање концепта, стратегија-креативни процес, и критеријуми као основе за обликовање (графичка презентација производа - амбалаже у комуникационом процесу; увођење серије амбалажа на тржиште путем огласне кампање; просторне инсталације у функцији кампање; способност анализе елемената ликовно-графичког изражавања и систематичност у реализацији пројеката)

Просторна графика
(мастер студије)
ГДДСПРГ01

ЕСПБ 6

Циљ наставе је стицање професионалних способности у савлађивању и оспособљавању студента да кроз тимски и самостални рад влада сложеним задацима. Усмеравање студената ка развоју способности да идентификује проблемско поље у коме ће се тражити решеење графичког дизајна уз оригиналан и самосталан приступ и пуну слободу у обликовању. Циљ програма је да студенту омогући да примени стечено стручно-техничко и уметничко знање за самостално вођење пројекта и његовог даљег развоја и образовања у струци и да стечено знање успешно имплементира кроз завршни рад.

Развијање способности креативног приступа за решавање сложених захтева грађења и реализације пројеката из области просторне графике и стицање компентенција за самосталне послове на подручју стваралаштва  у области графичког дизајна. Самостално обликовање дизајна амбалаже и визуелних комуникација. Способност у постављању циљева и критеријума уз практичну примену у обликовању амбалаже и просторне графике. Способност за самостално вођење и рад на пројектима и развојно-истраживачким пословима.

Садржај предмета обухвата ангажованост студената на самосталном решавању задатака као и на другим релавантним изражајним средствима из области графичког дизајна, а која се састоји у проналажењу нових идеја, теорија и стимулација у креирању ликовне и техничке стручности. Програмски садржај предмета у корелацији са осталим уметничким предметима  у оквиру студијског програма обухватају знања и вештине које ће омогућити студентима да прате праву трансформацију на тржишту уз важеће стандарде.